maandag 28 januari 2008

Kunstenares Petra Wiek






Kunstenares Petra Wiek

Hoe is de foto ontstaan. Bij het interview dat ik afgenomen had verleden weken in haar atelier zag ik een stapel koffers staan. Door een of andere reden werd ik daardoor aangetrokken en heb ik vragen gesteld over de koffers. Dat ze de koffers gebruikt hebt als kunstwerk waarbij ze de koffers gevuld had met voorwerpen. De koffers zijn voor haar een metafoor dat je altijd op reis, met je gedachtes en je spullen. Je hele leven is een reis.

In eerste instantie wou ik een foto maken van haar waarbij de koffers rond een kring om haar heen staan. Maar opeens zag ik een reflectie in het water en dacht waarom maak ik geen foto van haar in een reflectie. En dacht dat is nog een veel betere foto wat meer met het reizen past wat ik eerst had.

Ben met het resultaat erg blij. 
Foto in kleur genomen omdat ik de kleuren die dag erg mooie vond.

F8 bij een 1/60 iso 400 kleurennegatief