zondag 27 januari 2008

week 3

Zondag

Heb ik geoefend met de Hasselblad. Rolletje ingespoeld en wat foto's ermee gemaakt.

Maandag heb ik rolletje ontwikkeld en een paar foto's afgedrukt. In de middag heb ik een kunstenaar gebeld of ik morgen kon fotograferen.

Dinsdag

Heb ik een kunstenares gefotografeerd met koffers. Koffer is een metafoor dat je altijd op reis bent dat je alles mee neemt je gedachtes je spullen etc..   Heb de foto buiten gemaakt opeens zag ik een reflectie in een plas water en vond dat wel leuk. En zo heb ik de foto gemaakt volgende week laat ik het resultaat zien samen met de schetsen. In de middag ben ik nog rond gaan kijken naar andere kunstenaar die ik een paar dagen geleden had gebeld maar niet op nam. Hij was ik vroeg wanneer ik hem kon fotograferen. Hij vond het wel goed als ik vandaag fotografeerde ik vond dat helemaal niet erg. De foto schaakt hij tegen zichzelf. Dat is een metafoor omdat hij tegen zichzelf strijd omdat hij deze maand zoveel kunstwerken moet af hebben.

Woensdag 

heb ik de rolletjes ontwikkeld en een contactsheet afgedrukt meteen aan Micheal laten zien wat ik heb gemaakt. We kwamen er al snel achter welke foto we mooie vonden.

Donderdag

Heb ik de foto in gescand kwam er snel achter dat er veel stof op zat. Daarom heb ik  een luchtbux gekocht op de stof weg te blazen van mij negatief zodat ik veel minder hoeft te bewerken. In de middag heb ik opnieuw gescand en de foto bewerkt

Vrijdag 

les gehad van mevr. Talen laten zie wat ik voor visite kaartjes had. Ze zei dat ik daar nog wat verder mee moet uitproberen vooral met verschillende lettertypes. 

Zaterdag 

Foto's opgehaald bij foto klein. Schrok mij rot dat 3 rolletjes ontwikkeld en contactsheet bij elkaar 50 euro kosten. Dus voortaan laat ik het alleen maar ontwikkelen en scan ik de foto's allemaal maar in op school. Met een groepje van school zijn we naar de kunstacemdie geweest in Den haag .  Ik weet niet of het wat is. Toen ik daar vroeg of de technische gedeelte van fotografie zeiden ze dat maar bijzaak was gaat meer om het concept. Wat ook vreemd was dat er nergens een computer te vinden is op die school.

Geen opmerkingen: