zaterdag 12 januari 2008

Weer aan de slag










Oeps heb nog helemaal niet verteld wat voor onderwerp ik ga fotograferen voor mij eindexamenproject de verbeelding.

Ik ga Kunstenaars fotograferen naar mijn
verbeelding.

Hierbij ga ik als volgt te werk. Maak een algemene interview die neem ik af zo kom ik meer te weten over te persoon in kwestie. Hieruit haal ik inspiratie om te foto te maken. Met behulp van schetsen kom ik uit wat voor beeld ik wil hebben. Ik ga analoog fotograferen met een middel formaat camera. Waarom 4 redenen

1 om te laten zien dat analoog fotografie nog steeds erg mooi is.

2 Met een middel formaat camera kijk je naar beneden via een zoeker en sta je niet achter je camera verscholen. Zo kan ik makkelijker communiceren met de kunstenaars


3 Kan de foto zo groot mogelijk in scannen.


4 Niemand anders fotografeert analoog daarom val ik op bij de eindexamen presentatie.

Woensdag

Woensdag ben ik naar school geweest. Daar heb ik Marketing les gehad ben iets wijzer geworden. In de middag had ik van michiel les. Waarbij we groepjes moesten maken van 3. Eentje de advocaat, eentje de rechter en een iemand verteld het idee wat hij of zij bij het project de verbeelding heeft. Ik zat in een groepje met David en Jasmijn. Gesprek was zeer leerzaam zo kom je op andere ideeën. Bijvoorbeeld dat ik eerst een foto voor het interview moet maken en daarna eentje en die bij elkaar toevoegen. Of het idee om de verbeelding van de kunstenaar te laten zien. 

In de middag had ik een gesprek met Michiel en vertelde wat ik van plan was. Hij zei dat er in de fotografie wereld meer mensen waren die dit onderwerp gefotografeerd hadden en dat ik daarna moest gaan kijken. 
Thuis ben ik achter de computer gaan zitten. Had eerst Henri cartier bresson opgezocht cia hem kwam ik op een geven moment bij de fotograaf Arnold newman. Hij had een mooie serie gemaakt van kunstenaars in de jaren dat hij fotograaf was. Bij hem ging het ook om het gevoel en dat vind ik ook belangrijk in de fotografie.
Heb een mooie website gevonden daar kan je 
zelfs audio tapes horen en video's van hem zien.


Donderdag

Donderdag heb ik les gehad van Hilde die legde van alles en nog wat uit van photoshop cs 3. Sommige dingen wist ik al en andere nog niet. In de middag heb ik een dummy gekocht om schetsen te maken voor mij ideeën. Kwam toevallig ook bij Donner daar zag ik het boek Een liefdesgeschiedenis in Saint Germain van ed van der elsken. Wou het boek al een keer hebben maar toen heb ik het laten liggen en was het de volgende dag weg. Zo vandaag heb ik het boek gekocht.


Het is een schitterend boek ben er echt blij mee. Geeft mij weer inspiratie om de foto's te maken van de kunstenaars. Avonds onder de douche had ik opeens een idee voor mij stopmotion. Zie de 2 afbeeldingen daar staat precies wat ik wil doen.

Vrijdag

Ben ik naar de stad gegaan wou mijn haar laten knippen bij de kapper. In die 4 jaar tijd dat ik niet bij de kapper ben geweest (liet altijd mij moeder doen) moet alles via afspraak zo ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag. In de mediatheek heb ik gewerkt aan een planning wanneer alles moet af zijn. Was aardig wat werk. Daarna had ik les van Talen daar heb ik een Moodboard gemaakt voor mij huisstijl.

Zaterdag

Heb ik gewerkt aan marketing had sommige de dingen niet goed gedaan en verbeterd. Ik ben ook begonnen met een typografisch onderzoek en heb mij logo's verder ontwikkeld en geschetst

Heb zoveel logo's geschetst dat ik niet meer weet welke ik moet kiezen. Daarom roep ik jullie allemaal op welke ik moet kiezen zodat jullie mij een handje kunnen mee helpen.

Jonathan Gaarthuis















Geen opmerkingen: